UnitedConsumers
Achtergrond

Dit is wat we doen

Bij UnitedConsumers hebben we maar één doel voor ogen: jou verlichten in je vaste lasten. Dit doel streven we nog altijd na. En we worden zelfs steeds ambitieuzer. Daardoor vinden we steeds meer manieren om onze deelnemers te laten besparen op hun vaste lasten. 

Introblok ons verhaal

Hét consumentencollectief van Nederland

Wij zijn een consumentencollectief voor iedereen en bieden voordeel op jouw vaste lasten. 

Wij kunnen groot inkopen en de korting die we daarmee krijgen, geven we aan jou. Zo bespaar je direct op je vaste lasten en houd je meer over voor een leuker leven!

Iedereen is welkom

Besparen begint bij je inschrijving: deelname is gratis. Zo houden we ons collectief laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk. Ruim 500.000 deelnemers besparen via UnitedConsumers op hun vaste lasten. Dit geeft jou meer ruimte voor de leuke dingen in het leven.

Afspraak is afspraak

Wij vertellen je graag dat wij eerlijk en betrouwbaar werken, dat wij ons aan onze afspraken houden en dat wij jou de beste service leveren. Maar onze deelnemers kunnen dat veel beter. Wij reageren altijd op opmerkingen en staan open voor suggesties om onze producten en service te blijven verbeteren.

Eenvoudig besparen

Vaste lasten nemen meestal een flinke hap uit je budget, dat je liever anders zou besteden. Bovendien zijn het vaak ingewikkelde producten. Bij ons kan dit anders. Wij nemen jou de lasten uit handen en leggen het je uit in begrijpelijke taal. Jouw belangen staan bij ons voorop. Daarom bieden wij je iedere dag weer voordeel met de beste service.

Wij staan voor je klaar

Je vindt veel informatie over onze producten op onze website. Zo kun je de beste autoverzekeringen vergelijken en vind je tips om energie te besparen. Heb je vragen? Onze klantenservice helpt je graag met persoonlijk advies. E-mails beantwoorden we binnen één werkdag en als je ons belt, krijg je direct een deskundige medewerker aan de lijn. Overdag, 's avonds en ook op zaterdag.

Direct besparen via UnitedConsumers

3. Over ons_basenpaul

Onze geschiedenis

In 1999 zijn Bas Poell en Paul van Selms de hoge brandstofprijzen helemaal beu. Ze krijgen het idee om via internet korting op brandstof aan te bieden. Met succes, want binnen een jaar zijn er al 25 tankstations aangesloten op 'Tanken met korting'. 

Er worden al snel meer producten toegevoegd aan het kortingsassortiment van UnitedConsumers. Inmiddels profiteren maar liefst 500.000 consumenten van de voordelen van UnitedConsumers.

UnitedConsumers door de jaren heen
2022
  • Ons Leuk & Gezond platform wordt verder uitgebreid. We gaan samenwerken met Fit at Home en ontwikkelen de Gezondshop.
  • We verwelkomen een nieuwe collega: Puck, onze chatbot. Puck helpt onze deelnemers snel antwoord op hun vraag te krijgen.
  • In juni kunnen we eindelijk ons 20-jarig bestaan vieren. We gaan met alle collega’s naar een stadionconcert van Guus Meeuwis!
2021
  • We winnen de Collectieve Inkoop Energie van Vereniging Eigen Huis.
  • Onze restitutiepolis UC Eigen Keuze is in 2021 de goedkoopste van Nederland!
  • Met een gemiddelde score van 8,3 zijn we als tweede geëindigd in de jaarlijkse Energie Awards van Pricewise.
2020
  • We bestaan dit jaar 20 jaar! We helpen consumenten al 20 jaar om te besparen op hun vaste lasten.
  • We zijn gestart met het aanbieden van een eigen lijn aanvullende zorgverzekeringen afgestemd op de wensen van onze deelnemers.
  • In maart 2020 winnen we de Zilveren Energie Award 2019 van PriceWise. De vergelijkingswebsite reikt jaarlijks awards uit aan de drie beste en meest groene energieleveranciers van Nederland.
  • We lanceren de FitterUp app voor onze deelnemers met een zorgverzekering. Met deze app krijgen zij inzicht in o.a. hun beweging en voeding. Gezonde keuze worden beloond d.m.v. een spaarprogramma.
2019
  • UnitedConsumers heeft het beste aanbod en we winnen de energieveiling van de Consumentenbond.
  • Onze service wordt ook in 2019 als beste beoordeeld door consumenten. Onze klantenservice wordt ook dit jaar beloond met awards voor de producten autoverzekering, zorgverzekering en energie.
  • Met de actie ‘kwartje voor een hartje’ haalden de medewerkers en trouwe volgers van UnitedConsumers in totaal € 500,00 op. Jaarlijks zetten we ons als bedrijf in voor verschillende actie’s om mensen in nood te helpen.
2018
  • We starten met het maandelijks vergelijken van de prijzen voor gas en stroom van grote energiemaatschappijen in Nederland: de Gemiddelde Landelijke Energieprijs (GLE).
  • Onze website heeft vanaf nu een mobile first design. Daarnaast heeft de website een nieuwe, frisse uitstraling gekregen en heeft de navigatie een upgrade gehad, zodat alles nog beter vindbaar is.
2017
  • Onze nieuwe tankpropositie is gestart. Dit keer zonder de ANWB.
  • Met ons product zorgverzekering passeren we de 250.000 verzekerden.
  • We hebben een nieuwe propositie voor energie gelanceerd: 'Altijd wind mee'.
  • We winnen met onze klantenservice de Opiness service award en de 1e prijs voor klanttevredenheid van Vereniging Eigen Huis.
2016
  • UnitedConsumers wordt in een nieuw jasje gestoken. Een nieuwe branding én een verbeterde website.
  • Met onze Facebookactie voor de Hartstichting halen we €5.627,50 op.
2015
  • We halen voor energie maar liefst 3 prijzen binnen.
  • Er is een nieuwe samenwerking gestart met ANWB ledenvoordeel.
  • Daarnaast kunnen consumenten dit jaar sim only abonnementen en losse smartphones vergelijken.
  • Het gaat zo goed dat we het huidige pand ontgroeien. Na 15 jaar is het daarom tijd voor een verhuizing.
  • We willen onze klanten nog beter van dienst zijn en verlengen onze openingstijden. Vanaf nu zijn we ook in de avonduren bereikbaar.
2014
  • We vallen opnieuw in de prijzen: we winnen de Preferenso Service Award, de GfK Energy Award én komen als beste uit de test van de Consumentenbond. Trots!
2013
  • Onze gsm webshop wordt vernieuwd.
  • We behalen voor de tweede keer de GfK Energy Award.
  • Vereniging Eigen Huis beoordeelt onze klantenservice met een 8,1.
  • Dit jaar hebben we 100.000 likes op onze Facebook pagina gekregen!
  • Voor de laatste aanbiedingen en interessante acties zijn we ook op Google+ te vinden.
  • In samenwerking met de ANWB geven we extra tankkorting bij verschillende tankstations in Nederland.
  • In november gaat onze zorgvergelijker live. Alle zorgverzekeringen zijn te vergelijken op prijs, klantbeoordeling, vrije zorgkeuze en overstapservice.
2012
  • Vanaf nu zijn we ook te vinden op Facebook.
  • Vereniging Eigen Huis geeft onze klantenservice een gemiddeld rapportcijfer van 8,2!
2011
  • Op 27 september 2011 verwelkomen we de 500.000e deelnemer!
2010
  • Het 600e tankstation wordt aangesloten op ons netwerk.
  • We bestaan 10 jaar! Alle energieklanten worden gratis overgezet op groene stroom.
  • We krijgen een 7,9 voor onze service van Vereniging Eigen Huis voor het product energie.
  • Op ons twitter account @tankprijzen publiceren we iedere dag de actuele brandstofprijzen voor diesel, benzine en LPG.
2009
  • We lanceren onze nieuwe website: moderner en gebruiksvriendelijker!
2008
  • We krijgen een eigen leveranciersvergunning voor het product energie.
2006
  • Het nieuwe zorgstelsel wordt ingevoerd. Wij starten onze samenwerking met VGZ en bieden een zorgverzekering met korting aan.
  • Dit jaar wordt het product autoverzekeringen toegevoegd aan ons aanbod.
2005
  • Voor een protest tegen de hoge brandstofprijzen (€ 1,45 voor een liter benzine) verzamelen we 210.000 stemmen. Deze worden overhandigd aan de Tweede Kamer. Minister Zalm besluit om de brandstofaccijnzen bij de jaarwisseling voor het eerst sinds lange tijd te bevriezen.
2004
  • De overheid geeft ook de gasmarkt vrij. Vanaf dit moment bieden wij ook 'Aardgas met korting' aan.
2003
  • We starten een samenwerking met GoMobile. Vanaf nu worden ook mobiele telefoons en abonnementen aangeboden.
2002
  • We starten samenwerking met Cogas aan voor het product 'Stroom met korting'.
2000
  • 'UnitedConsumers' wordt opgericht in Eindhoven. We gaan aan de slag om het leven goedkoper te maken. De eerste 25 tankstations worden aangesloten op 'tanken met korting'.
  • Paul van Selms is te gast bij Vara's KASSA! als expert op het gebied van brandstofprijzen.
1999
  • Bas en Paul bedenken 'tanken met korting'. Bij een aantal tankstations in Nederland krijgen consumenten korting op de literprijs.

Wil je een goede service?

Een goede service, daar staan wij voor. Om je dit te kunnen bieden gebruiken wij cookies. Door op 'Ja, dat wil ik' te klikken ga je hier mee akkoord. Bekijk hier onze privacy statement voor meer uitleg.

Nee, ik wil alleen minimale cookies