UnitedConsumers
Achtergrond

Valse betalingsherinneringen in omloop

Eindhoven 3 april 2021

Vanaf vrijdag 02-04-2021 zijn er valse e-mailberichten uit naam van UnitedConsumers in omloop. In deze e-mail wordt de suggestie gewekt dat er een betalingsachterstand is bij UnitedConsumers. Deze berichten zijn niet vanuit UnitedConsumers verstuurd en zijn bedoeld om mensen op te lichten. Vermoedt u dat u een dergelijk bericht heeft ontvangen, verwijder dan het bericht en betaal niet!


Deel dit nieuws
whatsapp
facebook
linkedin
x

Zo herkent u dat het bericht niet klopt:

  • Het bedrag dat gevraagd wordt, lijkt altijd hetzelfde te zijn, namelijk: € 89,93.
  • Het rekeningnummer is een buitenlands IBAN nummer namelijk: LT xxxxxx xxxx xxxx 8556 (zie voorbeeldmail).
  • De e-mail wordt afgesloten met de naam van een persoon die niet bij UnitedConsumers werkt, namelijk: Alexander Schmidt.
  • De afzender is incasso@unitedconsumers.nl. Dit e-mailadres bestaat niet, wij versturen e-mails altijd vanuit onze .com domeinnaam, bijvoorbeeld info@unitedconsumers.com.

Wat kunt u doen als u een bericht heeft ontvangen? 

Het beste wat u kunt doen, is deze e-mail verwijderen uit uw mailbox.Heeft u een betaling gedaan naar het valse rekeningnummer, dan adviseren wij u hiervan aangifte te doen bij de politie.


Welke actie's zullen wij ondernemen?

Helaas kunnen wij niet voorkomen dat derden uit onze naam e-mails versturen. Daarom verzamelen wij allereerst informatie met behulp van deelnemers die deze e-mails ontvangen hebben. Wij zullen onze deelnemers informeren en advies geven. Heeft u een vraag over deze valse e-mailberichten, neem dan contact met ons op via 040 235 0560 of info@UnitedConsumers.com.


Alle nieuwsberichten
Wil je een goede service?

Een goede service, daar staan wij voor. Om je dit te kunnen bieden gebruiken wij cookies. Door op 'Ja, dat wil ik' te klikken ga je hier mee akkoord. Bekijk hier onze privacy statement voor meer uitleg.

Nee, ik wil alleen minimale cookies