UnitedConsumers
Achtergrond

UnitedConsumers en VGZ

Sinds 2006 werken we samen met VGZ, een van de grootste verzekeraars van Nederland. Hier profiteer je als deelnemer van UnitedConsumers van een uitstekende collectieve zorgverzekering en de hoogste korting.

logo-vgz

Over Coöperatie VGZ

Bij VGZ vinden ze gezonder leven belangrijker dan ooit. Als coöperatie zonder winstoogmerk zijn zij er om heel Nederland te helpen. Dat doen ze door gezonder leven nét wat makkelijker te maken. En door de zorg continu te blijven verbeteren. Ze doen dit samen met artsen, zorgverleners, patiëntenorganisaties, de politiek, werkgevers, mantelzorgers en onze leden. Elke dag weer, voor iedereen.

UnitedConsumers door VGZ

Wij werken samen met VGZ om jou de beste collectieve zorgverzekering en de laagste premie aan te kunnen bieden. Wij sluiten in één keer een groot aantal zorgverzekeringen af bij VGZ, waardoor jij kunt profiteren van een lage premie. Dit wordt de collectiviteitskorting genoemd. Met onze collectieve zorgverzekering kun jij dus besparen op je vaste lasten. Kies je voor een voordelige UnitedConsumers door VGZ zorgverzekering? Dan profiteer je onder andere van deze extra's:

Samenwerkingen VGZ - Leuk en gezond

Toegang tot Leuk & Gezond extra's

Naast korting op je aanvullende verzekering, hebben we nog meer voordelen speciaal voor jou. Op ons Leuk & Gezond platform vind je van alles, zoals: gratis online workshops, toegang tot onze Gezondshop en de mogelijkheid om voordelig thuis te sporten met Fit at Home.

Samenwerkingen VGZ - Zorgkosten inzien en declareren

Zorgkosten inzien en declareren

Via de UnitedConsumers Zorg app kun je de vergoedingen van jouw zorgverzekering bekijken, je eigen risico inzien en gemaakte zorgkosten eenvoudig declareren. Na het indienen van de declaratie ontvang je automatisch bericht over je declaratie.

Samenwerkingen VGZ - Experts staan voor je klaar

Onze experts staan voor je klaar

Je kunt voor de meeste vragen en wijzigingen bij ons terecht. Heb je een vraag over de status van jouw declaratie, premiebetalingen, wachtlijstbemiddeling, het aanvragen van kraamzorg of een machtiging? Dan kun je rechtstreeks contact opnemen met VGZ.

Veelgestelde vragen over UnitedConsumers door VGZ

Wat zijn de verschillen tussen de zorgverzekeringen van UnitedConsumers en VGZ?

Het verschil tussen de UnitedConsumers door VGZ basisverzekeringen zit hem in de keuzevrijheid die je hebt in zorgverleners met contract en de vergoeding die je krijgt wanneer je naar een zorgverlener zonder contract gaat.

Zorgverleners met contract

In de UnitedConsumers Zorgzoeker vind je alle zorgverleners waarmee wij een contract hebben. Een zorgverlener met contract houdt in dat er afspraken zijn gemaakt tussen de verzekeraar en de zorgverlener. Door te kiezen voor een zorgverlener met contract weet je zeker dat jij uitstekende zorg krijgt en jouw zorgkosten 100% vergoed worden.

Zorgverlener zonder contract

Wil je naar een andere zorgverlener en heeft deze geen contract met ons? Dat kan gewoon. Je bent altijd vrij om te kiezen naar welke zorgverlener je gaat. Houd er wel rekening mee dat je bij de keuze voor een zorgverlener zonder contract in de meeste gevallen een lagere vergoeding krijgt.

Bij welke zorgverleners kan ik terecht met een UnitedConsumers door VGZ zorgverzekering?

Wij vinden dat zorg binnen handbereik moet zijn. Met de UnitedConsumers door VGZ verzekering weet je zeker dat er altijd een gecontracteerde zorgverlener bij jou in de buurt is.

Veelgestelde vragen over het omzetplafond

Het omzetplafond betekent het aantal behandelingen dat een zorgverlener jaarlijks uitvoert tegen een bepaald tarief. Deze afspraken worden gemaakt tussen de zorgverlener en zorgverzekeraar. Door hier duidelijke afspraken over te maken, worden de kosten van de zorg in de hand gehouden. En dat is voordelig voor jouw premie.

Wat houdt het omzetplafond in?

De afspraken tussen je zorgverzekeraar en zorgverleners, worden gemaakt voor minimaal één jaar. De afspraken worden gemaakt over de kosten van een behandeling, maar bij grote instellingen worden ook de salarissen van dokters en verpleegkundigen meegenomen.

Ook de kosten van het gebouw kunnen meegenomen worden in de afspraak die jouw zorgverzekeraar maakt met de zorgverlener. In principe worden alle kosten meegenomen die nodig zijn voor het leveren van goede zorg. Het totaal is het budget dat een bepaalde instelling, zoals een ziekenhuis, kan uitgeven. Dit wordt het omzetplafond genoemd.

Waarom het omzetplafond?

Door duidelijke afspraken te maken met zorgverleners, moedigt de zorgverzekeraar hen aan om de kosten in de hand te houden. Wanneer de kosten te hard stijgen, gaat de zorgpremie namelijk omhoog. Dat willen we natuurlijk niet, want dat zou betekenen dat jouw premie ook omhoog gaat. 

Wat als het omzetplafond bereikt is?

Het kan gebeuren dat een zorgverlener over het afgesproken bedrag heen gaat. In dat geval is het omzetplafond bereikt en kan de zorgverlener geen zorg meer leveren. Dit kan gebeuren wanneer er bijvoorbeeld veel mensen onverwacht meer zorg nodig hebben. 

In de UnitedConsumers Zorgzoeker vind je alle zorgverleners met contract. Per zorgverlener staat hier aangegeven of het omzetplafond bereikt is. Zo weet je waar je aan toe bent.

Hoe werkt het omzetplafond voor verschillende polissen?

Omzetplafond bij een naturapolis

Heb je een naturapolis van UnitedConsumers? Dan kun je niet meer terecht bij een gecontracteerde zorgverlener die het omzetplafond heeft bereikt. De zorgadviseurs van VGZ staan voor je klaar om een andere zorgverlener bij jou in de buurt te vinden. Zo krijg je toch de zorg die je nodig hebt.

Omzetplafond bij een combinatiepolis

Heb je een combinatiepolis van UnitedConsumers? Dan kun je bij bijna elke zorgverlener terecht. Dus ook bij een zorgverlener zonder contract. Wel zo fijn! 

Goed om te weten: indien je naar een zorgverlener voor geestelijke gezondheidszorg of verpleging en verzorging gaat, wordt maximaal 90% van het gemiddeld gecontracteerd tarief vergoed.

Wanneer kan ik bij mijn zorgverlener terecht?

Voor de Eigen Keuze geldt een omzetplafond alleen voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en verpleging en verzorging. In de volgende gevallen kun je nog steeds bij je zorgverlener terecht:

  • Als je met spoed behandeld moet worden.
  • Als je al met een behandeling bent begonnen.
  • Als je andere zorg dan GGZ of verpleging en verzorging nodig hebt.
Moet ik wachten op zorg of kan ik ook naar een andere zorgverlener?

Heb je niet met spoed een behandeling nodig, maar wil je toch door jouw eigen zorgverlener geholpen worden? Dan kun je wachten tot de zorgverlener weer plaats voor je heeft.

Wanneer je sneller geholpen wil worden, dan kun je contact opnemen met onze zorgadviseurs. Zij zullen met je zorgverlener in overleg gaan om te bespreken of je sneller behandeld kunt worden. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren, dan kijken wij graag samen met jou naar een passende zorgverlener bij je in de buurt.


Wil je een goede service?

Een goede service, daar staan wij voor. Om je dit te kunnen bieden gebruiken wij cookies. Door op 'Ja, dat wil ik' te klikken ga je hier mee akkoord. Bekijk hier onze privacy statement voor meer uitleg.

Nee, ik wil alleen minimale cookies