Op alle producten die je via UnitedConsumers afneemt zijn de "Algemene voorwaarden" van UnitedConsumers Bespaarprogramma B.V. van toepassing:
Indien je stroom en/of gas afneemt van UnitedConsumers ga je korting opbouwen in een online kortingstegoed. Dit geld wordt beheerd door de Stichting UnitedConsumers Bespaarprogramma. Hiervoor zijn voorwaarden vastgelegd door UnitedConsumers. Hierin staat beschreven onder welke voorwaarden UnitedConsumers het geld beheert en onder welke voorwaarden je de opgebouwde korting kunt laten uitkeren op jouw bankrekening.
Op de energielevering zijn altijd onderstaande kwaliteitscriteria UnitedConsumers Energie van toepassing: Kwaliteitscriteria UnitedConsumers Energie. Indien je stroom en/of gas afneemt van UnitedConsumers ga je een overeenkomst aan met ENGIE UnitedConsumers Energie B.V.. Hiervoor zijn voorwaarden vastgelegd voor levering, betaling en aansprakelijkheid.
De korting die je ontvangt is afhankelijk van het contracttype waar je voor gekozen hebt. Als je in het verleden een ander product bij UnitedConsumers Energie hebt afgesloten, kun je de desbetreffende productvoorwaarden vinden in jouw persoonlijke omgeving.
Daarnaast ga je een overeenkomst aan met UnitedConsumers Energie B.V.. Hiervoor zijn voorwaarden vastgesteld voor aanmelding, annulering en de kortingsregeling.
Een netbeheerder is verantwoordelijk voor het transport van de energie van je energieleverancier naar het adres van jouw aansluiting. Voor de energielevering is een aansluit- en transportovereenkomst vereist met je regionale netbeheerder.
UnitedConsumers Energie past de gedragscodes toe die door Energie-Nederland zijn opgesteld en heeft deze ondertekend. Deze gedragscodes geven aan hoe leveranciers zich dienen te gedragen in de energiemarkt:
(september 2020)
Deze bijzondere voorwaarden maken integraal deel uit van de algemene voorwaarden UnitedConsumers en zijn daarmee van toepassing zodra een overeenkomst tussen de deelnemer en UnitedConsumers Energie B.V. is gesloten.
De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het tijdig en correct opgeven aan UnitedConsumers van wijzigingen in persoonsgegevens en/of leveringsadres, in verband met verhuizing. Zodra het verhuisformulier door UnitedConsumers is ontvangen, neemt deze contact op met de huidige netbeheerder en regelt de afmelding van de huidige aansluiting. Ook neemt UnitedConsumers contact op met de nieuwe netbeheerder en regelt de aanmelding van de nieuwe aansluiting. Tot slot zorgt UnitedConsumers dat een afrekening wordt gemaakt van de oude aansluiting en stuurt een bevestiging van de nieuwe aansluiting.
Deelnemer machtigt UnitedConsumers Energie BV (UCE) om namens deelnemer de inkoop van energie onder te brengen bij die energieleverancier waar zij mee samenwerkt. Indien de samenwerking met de huidige energieleverancier om welke reden dan ook beëindigd wordt, is UCE gemachtigd de deelnemer voor haar energielevering onder te brengen bij een andere energieleverancier. In dat geval zal deelnemer meewerken aan de contractuele overgang naar een nieuwe energieleverancier, tenzij deelnemer op dat moment besluit zelf voor een andere energieleverancier te kiezen buiten UCE om.
Het melden van klachten of storingen die direct met de levering van aardgas of stroom verband houden, dienen rechtstreeks bij de leverancier of netbeheerder gemeld te worden. In geval van schade en/of aansprakelijkheid zijn ook de specifieke voorwaarden van de leverancier op dat punt van toepassing.
UnitedConsumers is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van of in verband met (storingen in) het gebruik van aardgas en/of stroom die door de leverancier hiervan wordt geleverd.